بلاگ, رینگ چرخ, رینگ سنگین

ویژگی های رینگ سنگین

ویژگی های رینگ سنگین

برای انتخاب رینگ سنگین مناسب باید به نکاتی توجه کرد که در ادامه به آنها می پردازیم. انتخاب رینگ با وزن مناسب یک از عوامل تاثیرگذار در هندلینگ ماشین می ­باشد. اگر رینگ شما دارای وزن زیادی می باشد مقدار زیادی از توان و هندلینگ ماشین تنها در جهت به حرکت درآوردن رینگ ­ها تلف می­شود. با این ­حال اگر مایل به خرید رینگ­ های بزرگ ­تر که طبیعتا سنگین ­تر هم هستند پیشنهاد می شود که از رینگ­ هایی با آلیاژ آلومینیوم استفاده کنید. اما اگر بودجه کافی در اختیار دارید، ما رینگ ­های ساخته شده از آلیاژ منیزیم را پیشنهاد می ­کنیم. جنس این رینگ­ ها در عین سبکی جلوه و زیبایی خاصی را برای ماشین شما به ارمغان می­ آورد.

اطلاعاتی درباره ماشین با رینگ سنگین

رینگ سنگین عامل اصلی کاهش کیفیت سواری است و این مسئله ترکیبی از عوامل متعدد می باشد. رینگ  در کنار سیستم جرم و فنر یک سیستم پیچیده را تشکیل می دهند و تحرکات این سیستم به صورت واحد میزان کیفیت ماشین را مشخص می کند. همه این تغییرات به میزان جرم چرخ و لاستیک ها و میزان فشار داخلی لاستیک باز می گردد. سیستم های تعلیق پیشرفته به گونه ای طراحی شده اند که می توانند تاثیر وزن اضافی چرخ و لاستیک بر روی کیفیت سواری را به شکل محسوسی کاهش دهند. اما مسئله چرخ و لاستیک های بزرگ تنها به میزان کیفیت سواری آن ها باز نمی گردد بلکه چرخ های سنگین تر، مصرف سوخت را افزایش می دهند و قیمت لاستیک این رینگ ها نیز بیشتر است.

اطلاعات کلی در مورد رینگ سنگین

در اینجا نیز قصد داریم در مورد دستگاه لاستیک درآر رینگ سنگین ماشین اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهیم. دستگاه جدا کننده رینگ لاستیک از چرخ خودرو که در اصطلاح عامیانه در بازار ایران با اسامی مختلف دیگری از قبیل: لاستیک درآر کامیونی، دستگاه تیوبلس ماشین سنگین، دستگاه دربیار جابنداز لاستیک، دستگاه لق کن لاستیک سنگین، تایر درآر کامیون، لاستیک درآور اتوبوسی، لاستیک درآر تریلی، لاستیک جازن سنگین، لاستیک دربیار لودر، لاستیک درار تراکتور، لاستیک درآر سنگین و لاستیک درآر فوق سنگین وغیره شناخته می شود.

امروزه با توجه به قیمت بالای رینگ ماشین و اینکه استفاده از روش تعویض لاستیک به صورت سنتی و دستی باعث صدمه و آسیب به لاستیک و رینگ ماشین می شود لذا استفاده از دستگاه لاستیک درآر ماشین سنگین با توجه به اینکه بصورت هوشمند و اتوماتیک و با محافظت کامل عملیات تعویض لاستیک از رینگ و جا زدن لاستیک به رینگ را انجام می دهد توصیه می گردد. دستگاه لاستیک درآر رینگ سنگین ماشین یکی از پیشرفته ترین فناوری هایی است که در تجهیزات تعمیرگاهی خودرو وجود دارد. این دستگاه که بعد از دستگاه لاستیک درآر ماشین سواری تولید شد و توانست کمک بسیار زیادی به تعمیرکاران ماشین های سنگین کند.

مزیت های استفاده از دستگاه لاستیک درآر سنگین

1- ضمانت سلامت رینگ سنگین از قبیل پارگی لاستیک یا ساییدگی رینگ با توجه به قیمت بالای رینگ ولاستیک ماشین سنگین.

2- سیستم اتوماتیک دستگاه باعث افزایش طول عمر لاستیک و رینگ می شود.

3- حفظ امنیت تعمیرکار یا اپراتور دستگاه چرا که در صورت نداشتن دستگاه لاستیک درآر ماشین سنگین، تعمیرکار مجبور است به روش سنتی با استفاده از پتک و غیره عملیات جدا سازی لاستیک از رینگ سنگین را انجام دهد که با توجه به سنگینی ابزار و چرخ ماشین سنگین باعث آسیب دیدگی کمر می شود.

4- صرفه جویی در وقت و انرژی

5- کاربری آسان و عملیات دقیق به واسطه داشتن جوی استیک کنترل از راه دور

دستگاه درآر رینگ سنگین در مدل های لاستیک درآر کامیونی تک فاز و لاستیک درآر کامیونی ۳ فاز موجود می باشد که از لحاظ قدرت برابر می باشند ولی به علت نوسانات برق منطقه ای و با توجه به اینکه برق صنعتی ۳ فاز می باشد. استفاده از لاستیک درآر کامیونی سه فاز توصیه می شود و ضمنا بابت افزایش طول عمر دستگاه لاستیک درآر کامیون، محافظ برق صنعتی سر کنتور اصلی در مدلهای تک فاز و سه فاز و کلا برای تمامی دستگاههای تعمیرگاهی توصیه می گردد.

اجزا سازنده دستگاه درآر ماشین سنگین

اجزا تشکیل دهنده دستگاه درآر رینگ سنگین عبارت است از: گیربکس، پمپ هیدرولیک، تایلیور مخصوص، مجموعه ناخن های زد خش، الکترو موتور تسمه گردان، سینی جا به جا کننده رینگ و لاستیک و مجموعه فک های باز و بسته شونده می باشد.

آموزش کار با دستگاه

ابتدا دستگاه را به برق متصل کرده و با توجه به اینکه دستگاه مدل ۳ فاز یا تک فاز می باشد از نحوه اتصال برق به صورت کامل و ایمن مطمئن شوید سپس با توجه به اینکه دستگاه نو می باشد و در اثر حمل احتمال کم بودن روغن هیدرولیک پمپ وجود دارد از میزان روغن هیدرولیک پمپ دستگاه لاستیک درآور سنگین مطمئن شوید و در صورت کم بودن روغن هیدرولیک توصیه می شود از برند های معتبر استفاده کنید. سپس کلید استارت دستگاه که در کنار پاور پک آن می باشد را روشن کرده و بعد از آن رینگ سنگین همراه با لاستیک ماشین را روی سینی جابجا کننده اتوماتیک دستگاه قرار دهید.

بعد از این مراحل با استفاده از اهرم کنترل دار سینی با فشار روغن به سمت ستون عمودی حرکت می کند تا هم اندازه رینگ و لاستیک گردد سپس با فشار دادن کلید بالابر اهرم جوی استیک ستون و فک ها به سمت بالا همراه با رینگ و لاستیک می رود و همزمان اهرم بشقابی متناسب با سایز رینگ داخل رینگ قرار می گیرد. لق کن لاستیک درآر رینگ سنگین ،از سمت دیگر با فشار روغن هیدرولیک روی لاستیک تنظیم می شود. با فشار دادن سوئیچ دوطرفه راست گرد و چپ گرد فک ها که به صورت پدال پایی می باشد فک ها با قدرت گیربکس و الکتروموتور شروع به چرخیدن کرده و لاستیک از رینگ لق شده و با برعکس کردن لق کن بشقابی که سمت دیگر آن حالت تایلیور دارد با چرخش فک ها لاستیک از رینگ به راحتی آزاد می گردد.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *