بلاگ, رینگ چرخ, رینگ سبک

ویژگی های رینگ سبک

 

هنگام خرید و تعویض رینگ سبک، به چه نکات ویژه ای باید توجه کرد؟

به طور کلی رینگ یکی از مهم ترین قطعات موجود در یک خودرو می باشد که علاوه بر تاثیر زیاد بر ظاهر خودرو، نقش مهمی را نیز در کارکرد آن دارد. رینگ ها به دو دسته ی اصلی رینگ سبک و رینگ سنگین تقسیم می شوند. و در انواع رینگ های سبک می توان رینگ اسپرت را یکی از پرطرفدارترین مدل ها دانست. تعویض رینگ هر ماشینی کاربسیار هیجان انگیزی است زیرا تنها با انتخاب و خرید یک رینگ مناسب، ظاهر خودرو تغییر بسیار زیادی خواهد کرد. به دلیل وجود انواع و اقسام رینگ سبک، در انتخاب و خریداری آن ها باید دقت فراوانی را داشت.

انواع رینگ در بازار با مدل های مختلف و ویژگی های خاصی وجود دارد که فرد باید با توجه به سلیقه و نوع ماشین خود اقدام به خریداری آن ها نماید. در صورتی که فرد بدون توجه به نکات کلیدی که در ارتباط با خرید انواع رینگ وجود دارد، یک رینگ سبک را خریداری نماید امکان به وجود آمدن آسیب های فراوانی برای ماشین خود وجود خواهد داشت، به عنوان مثال از رایج ترین آسیب هایی که امکان دارد در اثر ا نتخاب غلط رینگ برای یک خودرو پس بیاید آسیب جدی وارد شدن به سیستم تعلیق خودرو می باشد. هنگام انتخاب و خرید رسنگ سبک باید به یک سری نکات مهم و ویژه توجه داشت که در ادامه به بررسی این نکات مهم می پردازیم، با ما همراه باشید.

 

  • توجه به جنس رینگ: از مهم ترین ویژگی های رینگ سبک می توان به جنس آن اشاره کرد. به طور کلی رینگ های خودرو را از دو جنس کاملا متفاوت آلومینیوم و فولاد می سازند و فرد باید در هنگام خرید به مزایا و معایب هر دو نوع توجه فراوانی داشته باشد.
  1. رینگ سبک از جنس آلومینیوم: رینگ سبکی که از جنس آلومینیوم ساخته شده باشد، دارای وزن بسیار پسبکی می باشد و از جهات مختلف مانند شک پذیری و نمای ویژه یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای جنس رینگ سبک است. خب این جنس رینگ نیز مانند هز محصولی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد. در ارتیاط با ویژگی رینگ سبک که از جنس آلومینیوم ساخته شده باشد، عدم استحکام زیاد آن می باشد. در این نوع رینگ از آلیاژ با مقومت بالا استفاده نمی شود و به طور کلی استحکام ندارد. از مهم ترین ویژگی های این اینگ به تاثیر فروان در سرعت بیشتر در اثر وزن کمی که دارد می توان اشاره نمود.

در بعضی از شرکتهای تولید کننده رسنگ سبک، اقدام به تولید رینگ با یک آلیاژ جدید کرده اند.

  1. رینگ سبک از جنس فولاد: رینگ های سبک از جنس فولاد می باشند انعطاف پذیری پایینی دارند و در ظاهر این نوع رینگ نمی توان تغییرات زیادی را ایجاد نمود، اما یکی از مهم ترین مزیت های این نوع رینگ ها مقاومت بسیار زیادی است که در برابر فشارهای مختلف وارد شده، دارد. افرادی اقدام به خریداری رینگ سبک از جنس فولاد می کنند که به طور روزمره از خودروی خود استفاده نمی کنند و یا ظاهر و زیبایی خودرو برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار نباشد.

هنگام خرید رینگ سبک، توجه به وزن رینگ چه اهمیتی دارد؟

از مهم ترین نکات هنگام خرید رینگ سبک و از مهم ترین ویژگی رینگ سبک، وزن آن می باشد. د صورتی که وزن رینگ زیاد باشد می تواند خطرات زیادی را برای تعلیق خودرو و حتی توان حرکتی ان به وجود آورد، به همین دلیل وزن مناسب رینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. اگر وزن رینگ بالا باشد میزان زیادی از انرژی صرف به حرکت در آورن آن می شود و به همین دلیل توان آن پایین می آید.

بهترین انتخاب در چنین مواقعی انتخاب یک رینگ با جنس آلومینیوم می باشد که هم وزن پایی تری دارند و هم در انعطاف پذیری بیشتری نسبت به رینگ با جنس فولاد دارند. استفاده از رینگ جنس منیزیم انتخاب مناسب تری نسبت رینگ با جنس آلومینیوم و فولاد می باشد اما با توجه به ظاهر زیبا و ویژگی ها و مزایای آن دارای قیمت بیشتری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

 

 

لبه های رینگ مناسب، باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

بسیاری از افراد هنگام خرید رینگ سبک به لبه های آن توجهی ندارند، در حالی که یکی از مهم ترین نکات قابل توجه، بررسی رینگ ها می باشد و باید با دقت بسیار زیادی مورد توجه و بررسی قرار بگیرند. لبه های رینگ ها در سایز های مختلف دارای نازک و پهن می باشند که به طور معمول رینگی که دارای لبه ی نازک باشد، مقاومت پایین تری دارند و برای شرایطی که ضربه ای به خودرو وارد شود، به هیچ عنوان مناسب نمی باشد. اگر لبه ی رینگ مناسب نباشد و یا نازک باشد، در اثر برخود و عبو ا یک دست انداز بزرگ، دچار آسیب شده و شکستگی می شود. برای انتخاب یک رینگ مناسب به تکنولوژی که برای ساخت رینگ و لبه ی آن مورد استفاده قرار گرفته، توجه شود.

چه ارتباطی بین اندازه ی رینگ و سررعت و شتاب خودرو وجود دارد؟

یکی از افکار غلطی که بین عموم مردم جای افتاده است و باورهای غلطی که دارند این است که چقدر میزان ازندازهی رینگ بزرگ تر باشد، خودرو در شتاب گرفتن و سرعت نیز سریع تر می شود، و این در حالی است که نه تنها این باور غلط است در بعضی از شرایط نیز امکان نتیجه عکس وجود خواهد داشت. اگر رینگ مورد استفاده در یک خودرو بزرگ باشد برای به حرکت در آوردن آن به انرژی بیشتری احتیاج می باشد و ههمچنین مصرف سوخت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در انتخاب اندازه ی رینگ سبک مناسب برای خودرو بهترین اندازه، همان ابعادی است که شرکت سازنده ی خودرو برای خودرو در نظر گرفته و استفاده کرده است. در صورتی که علاقه بسیاری به استفاده از رینگ های بزرگ دارید، اندازهی بیشتر از 2 سایز بزرگ تر را به هیچ عنوان انتخاب نکنید، بهتر است این راهنمایی ها هنگام خرید باید از سوی فروشنده صورت بگیرد، اما بسیاری از فروشنده ها از این نکات اطلاعای ندارند و تنها به دنبال فروش کالاهای موجود خود می باشند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *