رینگ چرخ, رینگ سبک

رینگ اسپرت و راهنمای خرید آن و بررسی معایب و مزایای آن

رینگ اسپرت و راهنمای خرید آن و بررسی معایب و مزایای آن

راهنمای خرید رینگ اسپرت مناسب و بررسی معایب و مزایای آن

 

این نوع رینگ از خانواده رینگ سبک هستند عده ای معتقدند که رینگ های اسپرت تنها جنبه ی تزئینی دارند و هیچ تاثیری بر روی عملکرد خودرو نخواهند داشت.این تصور غلط است زیرا رینگ های اسپرت تاثیرات بسیاری بر روی عملکرد خودرو بر جای می گذارد.

در ادامه رینگ های اسپرت را بررسی خواهیم کرد،تا بتوانید با استفاده از ان مناسب ترین رینگ اسپرت را انتخاب کنید.

 

معایب استفاده از رینگ های اسپرت غیر استاندارد

 

امروزه جوانان بعد از خرید خودرو قطعا به خرید رینگ اسپرت فکر می کنند.

اما هنگام خرید رینگ های اسپرت به تاثیراتی که ممکن است بر روی خودرو بگذارد،توجه نمی کنند.

استفاده از رینگ های اسپرت غیر استاندارد موجب استهلاک بیش از حد خودرو ها می شود به طوری که مجبور خواهید شد هزینه ی زیادی جهت تعویض لاستیک ها بپردازید.

علاوه بر هزینه های تعویض لاستیک،هزینه های دیگری مانند کاهش شتاب،جلوبندی،سیستم تعلیق و عدم فرمان پذیری از جمله هزینه هایی است که راننده بعد ها متوجه ی آن خواهد شد.

جالب است بدانید دلیل تمام این مشکلات رینگ های اسپرت تزئینی می باشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که رینگ های اسپرت به وجود می آورد،افزایش مصرف سوخت است.هنگامی که خودرو را برای معاینه فنی به تعمیرگاه می برید به مشکل خاصی برخورد نمی کنید.بدیهی است که دلیل مشکلات پیش آمده استفاده از رینگ ها تزئینی می باشد که استاندارد های لازم را ندارد.

 

بهترین جنس رینگ اسپرت کدام است؟

 

معمولا شرکت های خودرو سازی از رینگ های فولادی استفاده می کنند.

اما برخی از شرکت های خودرو سازی که خودرو های سوپر اسپرت و یا بسیار خاص تولید می کنند،از رینگ های آلومینیومی استفاده می کنند.زیرا رینگ های آلومینیومی نسبت به رینگ های فولادی بهتر شکل میگیرد و زیبایی بیشتری دارد.به همین دلیل برای تولید رینگ معمولا از آلومینیوم استفاده می کنند.

رینگ های آلومینیومی به دلیل جنس محکم و زیبایی بیشتر؛نسبت به رینگ های فولادی قیمت بیشتری دارند.

نکته ی دیگری که باید بدانید این است که استفاده از رینگ هایی از جنس آلومینیوم که غیر آلیاژ هستند نامناسب است و ممکن است در حوادث،بسیار خطرناک باشد.زیرا به سرعت تغییر شکل می دهد.

 

چه نوع رینگی باید انتخاب کنیم؟

 

اگر بخواهید رینگی که انتخاب می کنید در عملکرد خودرو تاثیری نداشته باشد،باید با هزینه ی مناسب بتوانید یک خرید مطمئن و درست داشته باشید.

برای خرید رینگ می توانید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید با استفاده ازمشاوره هایی که بصورت رایگان در اختیارتان می گذارند ،یک رینگ مناسب انتخاب کنید.

اما اگر همچنان اصرار دارید که این نوع رینگ را بخرید،بهتر است رینگ را کمی پهن تر و یک سایز بالا تر خریداری کنید که در فرمان پذیری بهترعمل کند.

البته بهتر است بدانید که رینگ اسپرت پهن مصرف سوخت بالایی دارد.

به گفته کارشناسان توصیه می شود که از رینگ های اسپرت برای مدت طولانی استفاده نکنید زیرا فشار زیادی به تمام اجزای خودرو وارد می کند.

 

خرید رینگ با توجه به شکل و شمایل خوردو

 

پوشیدن کت و شلوار مجلسی همراه با کفش کتانی امکان پذیر نمی باشد.این مسئله در مورد رینگ خودرو نیز صدق می کند.

شما قبل از خرید رینگ باید بدانید که خودرو شما در چه سبکی قرار دارد تا بتوانید رینگی متناسب با سبک خودروی خود انتخاب کنید.
هر رینگ زیبایی را نمی توان برای هر خودرویی استفاده کرد بلکه باید صرف نظر از زیبایی با بدنه ی خودرو هماهنگی داشته باشد.زیرا انتخاب رینگ نامناسب خاص بودن طراحی خودرو را از بین می برد.

عضلانی بودن و یا لوکس بودن خودروی شما در انتخاب رینگ ها اهمیت بسیاری دارد.

اهمیت وزن رینگ

 

هرچقدر از رینگ های سنگین تری استفاده کنید،جلوبندی خودروی شما بیشتر دچار آسیب های جدی می شود و تمام قدرت هندلینگ ماشین را نیز جهت به حرکت درآوردن لاستیک ها تلف می کند.بنابراین بهتر است برای خودروی خود از رینگ سبک استفاده کنید.
اما اگر همچنان دوست دارید از رینگ های بزرگ و سنگین استفاده کنید،بهتر است ا رینگ هایی که از آلومینیوم ساخته شده اند را بخرید.رینگ های آلومینیومی قیمت بالایی دارند.بنابراین اگر وضع مالی خوبی ندارید می توانید از رینگ هایی که از منیزیم ساخته شده اند استفاده کنید.

رینگ هایی که از جنس منیزیم ساخته شده اند قیمت پایین و وزن کمی دارند.

 

تاثیر رینگ اسپرت بر روی ترمز ها

 

هنگام خرید این نوع ریینگ باید به وضعیت چرخ و ترمز ها توجه کنید.

رینگی که انتخاب می کنید باید این قسمت را تحت فشار قرار ندهد.بنابراین میزان پهنای رینگ بسیار مهم است و نباید بیش از حد از لبه های سپر بیرون باشد.

 

به لبه های رینگ توجه کنید

 

هنگام خرید رینگ اسپرت باید دقت کنید که لبه های آن نازک نباشد.زیرا رینگ های نازک در مقابل ضربه مقاوم نیستند.
رینگ های نازک ممکن است دردست انداز های قوی به شدت آسیب ببیند و نه تنها زیبایی خودروی شما را از بین می برد بلکه ایمنی خودرو و خودتان را به خطر می اندازد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *