بلاگ, لاستیک, لاستیک سنگین

مهم ترین نکات لاستیک تیوبلس کامیون

مهم ترین نکات لاستیک تیوبلس کامیون

لاستیک تیوبلس کامیون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

شاید برای شما هم علت منسوخ شدن لاستیک های تیوب دار جالب باشد.  لاستیک هایی که تیوب دارند در بسیاری از مواقع مشکلات فراوانی مانند عدم قابل استفاده بود در صورت بروز آسیب و … را خواهند داشت. به طور کلی لاستیک های تیوب دار رو به منسوخ شدن می باشند و علت آن هم وجود مشکلات بسیاری مانند پنچر شدن مداوم می باشد.  لاستیک تیوبلس کامیون یکی از جدید ترین انواع لاستیک سنگین می باشد که در آن از تیوب استفاده نشده است. کیفیت لاستیک تیوبلس کامیون بسیار بیشتر از لاستیک های تیوب دار است و علاوه بر بالا بودن کیفیت در صورت بروز هر مشکلی راننده به راحتی می تواند به رانندگی خود در مسافت طولانی ادامه دهد البته رانندگی با سرعت بالا نیز امکان پذیر خواهد بود.  در ادامه مقاله شما را با ساختار های لاستیک تیوبلس کامیون و تمام ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

 

ساختار لاستیک تیوبلس کامیون به چه صورت است؟

 

در این قسمت  از مقاله شما را با مهم ترین نکات در ساختار لاستیک تیوبلس آشنا خواهیم کرد.

  • سطح داخلی لاستیک تیوبلس کامیون دارای یک لایه ی مجزا می باشد که از جنس بوتیل بوده و کارایی لاستیک و دوام آن را افزایش می شود. بوتل یک ماده شیمیایی است که در صورت استفاده ی آن در لایعه ی داخلی لاستیک از خارج شدن هوا به بیرون جلوگیری می کند. نکته جالب و قابل توجه این است که لایه ای که از جنس بوتیل  در داخل لاستیک تیوبلس مورد استفاده قرار می گیرد از همان جنس تیوب می باشد  و علت اصلی عدم نیاز لاستیک تیوبلس به تیوب نیز همین می باشد زیرا در ساختار خود لاستیک از نوعی تیوب استفاده شده است.
  • اگر در سطح لاستیک های تیوب دار یک شیء تیز برخورد داشته باشد و در آن فرو رود به احتمال بالا لاستیک را پنچر خواهد کرد  در حالی که لاستیک تیوبلس کامیون  در صورت برخورد با شیء تیز این خاصیت را دارد که به سرعت آب بندی شده و هوا از لاستیک خروج پیدا نخواهد کرد و حتی از شیء تیز به عنوان یک در پوشی برای جلوگیری از خروج هوا استفاه خواهد شد.
  • نصب راحت: از دیگر ویژگی هایی که ساختار لاستیک تیوبلس دارد این است که هیچ کدام از سختی های تعویض لاستیک  معمولی و تیوب دار را ندارد و  در صورت بروز هر گونه مشکلی با کمترین  زمان و سختی تعویض می شود.

 

مهم ترین مزایای لاستیک تیوبلس کامیون چیست؟

 

برترین  و خاص ترین مزایایی که لاستیک تیوبلس کامیون  دارد عبارت اند از:

  1. نصب کرن لاستیک تیوبلس کامیون بسیار ساده تر از انواع لاستیک های دیگر می باشد.
  2. استفاده از لاستیک نوع تیوبلس سبب کاهش پیدا کردن وزن خودرو خواهد شد.
  3. تعداد قطعات مورد نیاز تیوبلس کم تر از لاستیک ها معمولی بوده و به همین دلیل ساختاری ساده دارد.
  4. به دلیل عدم وجود خطر انفجار هنگام پنچر شدن میزان ضریب ایمنی افزایش پیدا می کند.
  5. لاستیک تیوبلس دارای ساختار بسیار خاص و ویژه ای می باشد که هنگام پنچری های ریز احتیاجی به پنچر گیری وجود نخواهد داشت.
  6. شیء ریز و برنده نمی تواند به داخل لاستیک نفوذ پیدا کند و این سبب افزایش عمر آن خواهد شد.

 

مهم ترین توصیه ها در ارتباط با استفاده از لاستیک تیوبلس کامیون کدام اند؟

در ارتباط با استفاده از لاستیک های تیوبلس باید به یک سری نکات توجه ویژه ای داشته باشید که عبارت اند از:

تنظیم نمودن میزان فشار باد

در صورتی که میزان باد موجود در لاستیک تنظیم نباشد هنگام استفاده و رانندگی ازآن امکان فشار آمدن به دیواره های آن و ترکیدن لاستیک وجود خواهد داشت.  در صورت افزایش بیش از اندازه ی باد لاستیک در این مدل لاستیک ها عمر مفید لاستیک کم خواهد شد.

کنترل کردن والف لاستیک

والف لاستیک امکان نشت کردن هوای داخل لاستیک خواهد شد به همین دلیل باید باید این قسمت را مورد توجه قرار دارد و از خارج شدن ناگهانی هوای موجود در لاستیک جلوگیری کرد.

عدم تیوب دار کردن لاستیک

بسیاری از افراد برای کاهش میزان هزینه ها از تیوب برای لاستیک تیوبلس کامیون خود استفاده می کنند که  در چنین حالتی بهتر است از این گونه  لاستیک ها به عنوان یک لاستیک زاپاس استفاده نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *