بلاگ, لاستیک, لاستیک سبک

معانی برچسب های روی لاستیک های سبک

معانی برچسب های روی لاستیک های سبک چیست؟

معانی برچسب های روی لاستیک های سبک چیست و هر کدام چه مفهومی دارد؟

تمامی انواع لاستیک سبک دارای یک سری علائم و نوشته ها بر روی سطح خود می باشند که  این علائم و نوشته ها توسط شرکت سازنده ی آن بر روی سطح لاستیک قرار گرفته می شود. ما در این مقاله می خواهیم برای شما بررسی کنیم که معانی برچسب های روی لاستیک های سبک چیست؟ با ما همراه باشید.

اندازه ی تایر

یکی از علائمی که بر روی لاستیک ها حکاکی می شود اندازه ی لاستیک بر حسب اینچ  می باشد.  از رایج ترین اندازه هایی که بر روی سطح لاستیک نوشته می شود میزان اندازه ی بیشترین پهنای لاستیک و همچنین اندازه ی قطر لاستیک است.  این اندازه ها در لاستیک های مختلف نوشته شده و متفاوت  می باشد.

نوع ساختار

با توجه به این که  در این مقاله می خواهیم بدانیم معانی برچسب های روی لاستیک های سبک چیست در وهله ی اول باید در ارتباط با نسبت نوع ساختار لاستیک  اطلاعات کافی را داشته باشید و سپس این شاخصه را  مورد بررسی قرار دهیم.

به طو کلی لاستیک ها به دو نوع ساختار متفاوت  تولید و عرضه می شوند  که عبارت اند از:

لاستیک با ساختار بایاس

مهم ترین تفاوتی که در لاستیک هایی با ساختار بایاس دارد در امتداد نخ های لایه با خط مرکزی لاستیک  تا مرکز است که زاویه ای مورب را تشکیل می دهد.  در این نوع لاستیک ها جنس های نخ مورد استفاده شده در لاستیک از نایلون بوده و  به هیچ عنوان در بدنه ی لاستیک  از سیم های فولادی به جز در قسمتی که طوقه نامیده می شود استفاده نخواهد شد.

لاستیک با ساختار رادیال

به دلیل این که  در این مقاله معانی برچسب های روی لاستیک های سبک را مورد بررسی قرار می دهیم شما باید با انواع ساختار لاستیک به خصوص ویژگی های لاستیک رادیال آشنایی داشته باشید. ساختا لایستیک نوع رادیال به این صورت است  نخ های مورد استفاده در آن تا مرکز زاویه ای 90 درجه را می سازند و  جنس نخ هایی که در ساخت این گونه لاستیک ها مورد استفاده قرار گرفته می شود از ریون و یا پلی استر است.  در صورتی که کمربند از جنس نخ باشد بدون شک لاستیک  نیز از نخ و در صورتی که از سیم استفاده شده باشد کمربند نیز از سیم خواهد بود.

خب با توجه به شناختی که در باره ی انواع لاستیک ها پیدا کردید راحت تر می توانید به سوال معانی برچسب های روی لاستیک های سبک چیست پاسخ دهید زیرا یکی از مهم ترین نوشته هایی که حتما بر روی لاستیک نوشته می شود نوع ساختار آن است.

شاخص سرعت لاستیک

همان طور که گفتیم می خواهیم بررسی کنیم معانی برچسب های روی لاستیک های سبک چیست، به همین دلیل سومین برچسب مورد نظر ما شاخص سرعت می باشد. شاخص سرعتی که بر روی سطح لاستیک حک می شود به هیچ عنوان به معنای میزان مجاز بودن در حرکت لاستیک نمی باشد بلکه میزان دوام لاسیتیک را در میزان محدوده های خاص و تحت شرایط های آزمایشی بیان می کند.

TWI: این آیتم حدود میزان سایش را برای انجام دادن روکش دوباره نمایش می دهد.

عمق آج مجاز

تمامی کشورهایی که در اتحادیه اروپا عضو می باشند قرار دادن حداقل میزان عمق برابر1.6 می لیمتر آج یکی از نکات بسیار ضروری می باشد.

در صورتی که این آیتم کم تر از حد مجار باشد  خط ترمز اضافه تر از حد معمول خواهد بود.

با استفاده از این گزینه به راحتی می توانید لزوم تعویض لاستیک و یا عدم تعویض آن را مشخص نمایید.

تاریخ تولید و انقضا لاستیک

از دیگر معانی برچسب های بر روی لاستیک ها تاریخ تولید لاستیک می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.  این تاریخ شامل سال و هفته می باشد که با شمردن هفته های سال می توانید ماه را نیز مشخص کنید. تاریخ انقضا نیز از دیگر برچسب های مهم لاستیک ها می باشد که به طور معمول برابر با 4 سال است.

شاخص بار

(M+S) (mud & snow).

شاخص (M+S) (mud & snow) بر روی سطح لاستیک ها به چه معنایی می باشد؟

از دیگر حروف حک شده بر روی لاستیک ها M + S می باشد که به طور دقیق شرایط جغرافیایی مناسب را برای لاستیک نشان می دهد.  به بیان ساده و کلی این مشخصه شرایط مناسب آب و هوایی را برای یک لاستیک مشخص می کند.این مشخصه بر روی سطح لاستیک هایی نوشته می شود که دارای سرعت شاخص پاینی باشند و در صورتی که لاستیک این شاخصه را داشته باشد خودرو سرعت محدودی را خواهد داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *